Pere Lluís Biosca

Considerat com un dels directors catalans de música vocal amb més projecció, Pere Lluís Biosca manté una intensa activitat com a director i pedagog de la direcció coral. Es formà a Barcelona amb Mireia Barrera, Josep vila i Pierre Cao i a Hèlsinki amb Matti Hyökki.

La seva discografia, es centra en compositors catalans del barroc; Mir i Llussà i Tomàs Milans amb l’ensemble vocal La Xantria i Joan Cererols amb el Cor de Francesc Valls.

Participa regularment en diversos festivals i cicles de concerts, dirigint repertori que comprèn des del renaixement fins a la música actual.

Fins el 2016 ha estat titular del Cor de Cambra ARSinNOVA de Barcelona, -Premio Nacional de Canto Coral (Gijón 2013)-. Com a director convidat (2015) al Cor de Noies de l’Orfeó Català va oferir diversos concerts dedicats a la música d’Arvo Pärt, rebent consells del mateix compositor. També ha treballat en produccions del Gran Teatre del Liceu preparant les parts corals de diverses òperes. Actualment és director titular del Cor Francesc Valls de la Catedral de Barcelona (des del 2015), del Cor Madrigal de Barcelona (des del setembre del 2019) i professor de direcció a l’Escola Superior del Taller de Músics.

Montserrat Martorell

Montserrat Martorell Fabregat, és nascuda a Tortosa (Tarragona) on va realitzar els estudis fins a final del batxillerat. Posteriorment es va traslladar a Barcelona on va cursar estudis superiors i es va llicenciar en Antropologia Cultural per la Universitat de Barcelona. És Diplomada en el Mètode de treball Corporal Cos-Art per la Generalitat de Catalunya i l’Escola de Treballs Corporals i Artístics de Barcelona. Màster en Prevenció de Riscos Laborals UOC (2009-11).

Al final de la dècada dels 80 inicia la seva aproximació a les tècniques de treball corporal a l’Escola de Treballs Corporals i Artístics de Barcelona (ETCAB). Allò que va començar com una curiositat va anar transformant-se en la seva dedicació personal i professional. Al costat de Yiya Díaz, directora de l’ETCAB, va tenir l’oportunitat de formar-se amb el Mètode Cos-Art, tècnica de treball corporal especialitzada en el moviment conscient per a músics, cantants i directors d’orquestra i cors.

Ha col·laborat i donat classes de cos a diverses institucions catalanes des dels anys 90 fins l’actualitat. Entre altres va col·laborar en la mateix Escola en la que es va formar L’ETCAB, així com l’escola Eòlia i més recentment amb l’Aula de Cant i l’Òpera de cambra de Sant Cugat. Ha impartit classes en diversos Conservatoris d’arreu de Catalunya com el de Reus, Tortosa i Girona.

Ha participat en els cursos d’estiu de la ETCAB, Sitges (2001-02), ha impartit cursos de cos i moviment en el Postgrau de psicomotricitat de la URL (2004-06), cursos de consciència corporal i tècnica de moviment per a professors de música als Conservatoris de Sabadell i Tarragona, curs de Cos i Música al programa de Música Oberta de Sabadell, cursos de formació per a treballadors de l’Ajuntament de Sabadell, etc.

Des de l’any 1999 fins el 2010 va ser professora del Conservatori de Tarragona. Des del mateix any 1999 fins l’actualitat és professora d’Educació Corporal al Conservatori de Sabadell aplicant el programa d’Educació Corporal per a músics, cantants i directors d’orquestra i cors elaborat des del mètode Cos-Art per Y. Díaz.

Viviana Salisi

Es dedica des de fa més de vint i cinc anys a l’acompanyament del repertori vocal. Va estudiar al Conservatori de Manresa amb Glòria Massegú i Ludovica Mosca, i a l’Escola de Música de Barcelona amb Albert Attenelle. Finalitzats els estudis superiors de piano, es va especialitzar en acompanyament de lied i òpera a la Hochschule für Musik Franz Liszt de Weimar (Alemanya) amb el suport de la beca Wardwell de la Fundació Humboldt. En aquest centre va obtenir el títol de correpetidora.


Ha treballat com a assistent musical als festivals d’òpera de Bad Hersfeld i Heidenheim a Alemanya i en el cicle “Òpera a Catalunya” d’Amics de l’Òpera de Sabadell, a més de col.laborar amb institucions com la Fundació “La Caixa”, el Gran T eatre del Liceu Orquestra de Cambra Catalana, Fundación Jacinto e Inocencio Guerrero, Orquesta de cambra de Granollers o VEUS cor infantil Amics de la Unió, entre altres.

Juntament amb el seu marit Artur Arranz funda Òpera Còmica de Barcelona i duu a terme una intensa tasca de recuperació del patrimoni líric de petit format, que va ser guardonada amb el Premi Serra d’Or de teatre 2013. Paral·lelament desenvolupa la seva activitat com a acompanyant en recitals d’òpera i lied arreu de Catalunya.


Des de 2001, any de creació del centre, és pianista repertorista de l’Escola Superior de Música de Catalunya. Des de 2015 és també professora del màster de lied “Victòria dels Àngels” i col.laboradora habitual dels Amics de l’Òpera de Sarrià en la seva temporapera de cambra.

Maria Mauri

Maria Mauri Fàbregas es llicencia en piano clàssic i contemporani a l’Escola Superior de Música de Catalunya, estudiant amb els professors Vladislav Bronevetzky (piano solista) i Francisco Poyato (lied). Més endavant cursa un màster en l’especialitat de piano col·laboratiu a la Guildhall School of Music and Drama de Londres. Actualment està acabant el grau en direcció orquestral i coral a l’ESMUC.

Ha estat becada per l’excel·lència musical de part de Fundación Victoria de los Ángeles, Fundació Anna Riera i Guildhall Scholarship Awards.

Ha participat en l’enregistrament del CD “Pau&Victòria” amb peces inèdites de Pau Casals.

Actualment es dedica principalment a l’acompanyament del repertori vocal i coral, i ha tocat en més de cinquanta concerts corals, de lied, d’òpera i de música de cambra, actuant en sales com l’Auditori, el Gran Teatre del Liceu o el Palau de la Música. També ha fet concerts a França i al Regne Unit.

Paral·lelament a l’activitat com a pianista, exerceix també de directora i cantant: per una banda és directora titular del Cor de Cambra Arsinnova, i assistent de direcció del cor Fòrum Vocal; i com a cantant, ha actuat amb cors professionals com el Bach Collegium Barcelona, The Beauty Fools, o l’Ensemble O Vos Omnes.

També ha gravat un CD amb música de Daniel Ariño i lletra d’Enric Casasses.

Lluís Vilamajó

Nascut a Barcelona, inicià els seus estudis musicals a l’Escolania de Montserrat, i després els continuà al Conservatori Municipal Superior de Música de Barcelona. Actualment és membre de la Capella Reial de Catalunya, Hespérion XXI (dir. Jordi Savall) i ha col·laborat amb formacions com Al Ayre Español , Venice Baroque Orchestra , Le Saqueboutiers de Toulouse, Ensemble La Fenice, Ensemble Brroque de Limoges, Il Fondamento amb els quals ha ofert concerts i ha efectuat enregistraments en diferents auditoris d’Europa, així com també als Estats Units, Mèxic, Argentina, Brasil, Austràlia, Israel, entre d’altres.

Ha estat director de la Capella de Música de Santa Maria del Mar de Barcelona, en la qual havia cantat sota la direcció del mestre Enric Gispert, i director del Cor Infantil i el Cor de Noies de l’Orfeó Català al Palau de la Música Catalana (Barcelona). Ha estat el responsable de la direcció artística, amb Lambert Climent i Carlos Mena del Coro Barroco de Andalucia (Sevilla), y del Coro Vozes de “Al Ayre Español” (Zaragoza).

Actualment col·labora amb la Capella Reial de Catalunya i el seu director Jordi Savall en la preparació del Cor en porduccions com la Missa en si menor, Magnificat i Passió segons Sant Mateu de J. S. Bach, Vespres de C. Monteverdi, Die Israeliten in der Wüste de C. P. E. Bach; i organitzant l’Acadèmia de Formació Professional, de Recerca i d’Interpretació.

Com a solista ha interpretat obres com les Vespres de C. Monteverdi, el Magnificat de J. S. Bach, el Requiem de W. A. Mozart, la Missa de Glòria de G. Puccini, La Creació de J. Haydn, el Messies de G.F.Haendel, la Passió segons Sant Mateu i la Passió segons Sant Joan de J. S. Bach, Missa en si m de J. S. Bach i L’Enfant Prodigue de C. Debussy, entre d’altres. Ha actuat sota la direcció de S. Brotons, P. Cao, J. Casas, J. J. Mena, M. Valdivieso, A. Ros Marbà, A. Parrott, X. Puig, L. Heltay, R. Alessandrini, E. Ericson, E. Martínez Izquierdo, J. Savall, S. Mas, A. Cremonesi, W. Kuijken, J. Mora, N. McGegan, P. Dombrecht, R. Goegel, C. Coin, C. Hogwood, A. Marcon, P. Pierlot. Ha realitzat diversos enregistraments per Astrée-Audivis, Alia-Vox, Fonti musicali, Sony-classical, Deutsche Harmonia Mundi , Accord, Discant i Cantus.

Catherine Simonpietri

Graduada al  Conservatoire Royal du Grand-Duché de Luxembourg i  l’École Internationale de Chant choral de Namur (Pierre Cao), Catherine Simonpietri va estudiar amb Frieder Bernius, John Poole, Erik Ericson, Hans Michael Beuerle i Michel Corboz.

Titulada amb el Certificat d’Aptitude de Direction d’ensembles vocaux va ensenyar al CNSM de París des de 2001, al CRR d’Aubervilliers/La Courneuve, i al Pôle Sup’93.

En 1995 va participar en la creació de la Mission Chant Choral de la Seine-Saint-Denis, l’estructura per desenvolupar el cant coral a aquest departament articulant la formació, la creació i distribució, abans d’assumir la direcció educativa i artística.

Apassionada per l’art contemporani es va crear el 1998 el grup vocal professional Sequenza 9.3 amb el qual es desenvolupa una política musical exigent i oberta a diferents estètica dels segles XX i XXI.

Directora convidada del Cor de Cambra Nacional d’Irlanda, el cor de cambra de la Flemish Ràdio, Cor de Radio France, el cor de cambra del Quebec, l’Arsys Bourgogne Ensemble, el Festival Internacional de Música Sacra de Friburg, el Gächinger Kantorei Stuttgart, va ser també part del jurat del concurs internacional per a joves directors de Besançon.

Mireia Barrera

Ha estat directora titular del Coro Nacional de España, la Capella de Música de Santa Maria del Mar i fins al desembre de 2005 va dirigir el Coro de la Orquesta Ciudad de Granada, del qual n’és fundadora. També ha estat directora convidada i ha col·laborat amb l’Orquesta Nacional de España, Orquestra de Cambra Nacional d’Andorra, l’Orquestra Barroca Catalana, l’Ensemble Residencias, el conjunt BCN216, el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i el Coro de la RTVE. Des del 1993 és directora del Cor Madrigal de Barcelona.

Va dirigir per primer cop el Coro Nacional de España la temporada 2004-2005 i des del setembre de 2005 fins al juny de 2010 en va ser la seva directora titular. Amb ells va realitzar gires per tota Espanya, a més de per Alemanya, Romania, Àustria i els Estats Units. Va impulsar la creació del Ciclo Coral del Coro Nacional de España a l’Auditorio Nacional de Música de Madrid.

El mes d’octubre del 2012 es va presentar a la Basílica dels Sants Just i Pastor al capdavant de Barcelona Ars Nova, ensemble vocal professional creat a Barcelona en el marc del projecte Misses Polifòniques.

El 2014 la Generalitat de Catalunya li va concedir el Premi Nacional de Cultura.

Nascuda a Terrassa i formada al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, va estudiar a l’Escola Internacional de Cant Coral de Namur (Bèlgica) amb el director de cor i orquestra Pierre Cao. També ha participat en diferents cursos impartits per M. Cabero, E. Ribó i L. Héltay. Paral·lelament, ha realitzat estudis de cant amb M. Dolors Aldea.

Ha col·laborat en nombroses ocasions amb el Gran Teatre del Liceu de Barcelona com assistent del Cor, així com en la preparació de cors i solistes infantils. Ha participat en les produccions de les òperes Brundibár i Eco, en col·laboració amb l’Institut d’Educació, de l’Ajuntament de Barcelona.

En l’àmbit docent, ha estat professora de Direcció Coral a l’Escola Superior de Música de Catalunya (2002-2005). També ha impartit cursos per a la FCEC, així com en diferents ciutats de l’Estat.

Cal destacar el seu interès pel diàleg entre la música i altres disciplines artístiques, el qual l’ha dut a col·laborar amb artistes com Perejaume o les companyies de dansa IT Dansa i Santamaría.

Santiago Ruiz

Nascut a Córdoba, Argentina, es professor de guitarra del Conservatori Provincial de Música Félix T. Grazón, havent cursat la carrera de Composició Musical a la Universitat Nacional de Córdoba, així com els estudis de piano i clarinet.

Ha obtingut diversos premis i distincions, entre els quals destaquen el premi Director Revelació atorgat pel Fondo Nacional de las Artes (2007) y els 11 premis en concursos nacionals i internacionals al capdevant de la Cantoría de la Merced.

A més de mantenir una intensa activitat com a director de cors amateurs i professionals, és director titular de l’Orquestra Municipal de Cordes de Córdoba i és convidat regularment a dirigir l’Orquestra Simfònica de la Província de Córdoba, la Banda Simfònica de la Província de Córdoba, el Cor Polifònic de la Província de Córdoba, la Camerata Córdoba Nueva, l’Orquestra de Cambra de Rosario i, enguany, el Cor Nacional de Joves d’Argentina. També és membre fundador de l’Associació de Directors de Cor de la República Argentina.

Xavier Pastrana

Després d’obtenir el títol superior de guitarra, Xavier Pastrana se centra en l’estudi de la direcció i la composició. Durant aquest estudi passa pel mestratge de reconeguts directors com Pierre Caó, Frieder Bernius, Jorma Panula o Salvador Mas, afegits als professors U. Lajovich i S. Pironkoff de la Universität für Musik und darstellende Kunst de Viena.

En el camp de la composició deu la seva formació al mestre Manel Oltra amb qui estudia també orquestració. Durant la seva carrera, li han estat encarregades obres simfònico-corals des d’entitats com l’Escola Municipal de Música de Tarragona o l’Escola Coral de l’Orfeó Català, entre d’altres. Així mateix, ha obtingut diversos premis de composició en els “Premis Ciutat de Reus de Composició de Corals Infantils” o el premi de composició “Orfeó Manresà”

Després d’haver estat sotsdirector de l’Orfeó Català i del Coro de la Orquesta Ciudad de Granada, és nomenat director del Cor Sant Esteve de Vila-seca i, més tard, del Cor Lieder Càmera, amb qui desenvolupa la seva carrera durant els anys 2008 a 2013. Amb aquests cors ha fet diversos enregistraments per a Catalunya Música, Televisió de Catalunya, TAC12 i els segells Columna Música, Música Global i La Mà de Guido.

Actualment centra la seva activitat artística en l’Ensemble O Vos Omnes – un jove grup de música antiga-  i el Cor i Orquestra de l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca.