Salvador Parron

Nascut a Barcelona, realitza els estudis de clarinet al Conservatori Municipal de Barcelona. Paral·lelament estudia cant i Història de l’Art. A partir del 1993 prossegueix els estudis de cant a la Guildhall School of Music and Drama de Londres amb Rudolf Piernay i David Pollard, on es gradua l’any 1997 i finalitza el Postgrau d’òpera el 1999. Ha estat professor de dicció al Curs Internacional de Música La interpretación històrica de la Fundació “La Caixa” a Valladolid i del Postgrau en Direcció Coral de Blanquerna (URL, CMMB, FCEC), de cant i de fonètica de llengües estrangeres a l‘Estudi de Barcelona i als Conservatoris de Girona i d’Igualada, i de conjunt vocal i de Lied a l’Esmuc. Després d’haver exercit el càrrec de director acadèmic al Conservatori de Girona de 2008 a 2012, prossegueix la seva tasca docent al mateix centre, al Conservatori Superior del Liceu i al Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Ha estat el director del Concurs per a joves cantants de l’Associació Catalana de Professors de Cant, entitat de la qual en va ser fundador i secretari fins el 2010.

Ha participat en diverses produccions operístiques a Gran Bretanya amb companyies com English National Opera, European Chamber Opera (I Quattro Rusteghi), Clonter Opera (Carmen), Palace Opera (La Navarraise), Garden Opera (Le Nozze di Figaro), al American Music Festival al Barbican Centre amb Ariane de Martinu i amb la primera audició a Anglaterra de The Aspern Papers d’Argento i al Festival de Dartington amb Don Giovanni; a Alemanya (Rappresentatione di anima, et di corpo), i al Teatro Real i al Gran Teatre del Liceu amb La Capella Reial de Catalunya en L’Orfeo de Monteverdi. Ha actuat al Festival de Vantaa a Finlàndia amb la Capella de Ministrers, en el  Retablo de Maese Pedro de Falla (OCC/Manel Valdidieso), en La Creació de Haydn (JONC/Josep Pons), en la Passió segons San Joan d’Arvo Pärt a L’Auditori de Barcelona (Jordi Casas), en el Dido & Aeneas de Purcell amb Early Opera Company i, en un programa de Tonadillas escénica amb Estil Concertant, al Palau de la Música de València. Ha fet recitals a Londres (St James’-Piccadilly, St John’s-Smith Square), Brighton, Cardiff, França, Itàlia, Espanya i arreu de Catalunya.

Debuta l’any 2000 al Gran Teatre del Liceu Don Quijote en Barcelona de J. L. Turina, posteriorment a Sabadell amb Il Telemaco de F. Sor, a l’Auditorio Nacional amb El Messies de Händel i al Teatro Real l’any 2004 amb un programa de Tonadillas Escénicas amb G. Garrido i L’Ensemble Elyma, recentment enregistrat pel segell K617. Ha cantat Chaplitsky en la producció del 2003 de La Dama de Piques de Txaikovski al Gran Teatre del Liceu, Una Cosa Rara de V. Martín i Soler al Palau de la Música de València, L’Apoteosi de Kapsberger, l’any 2006, a l’Auditori de Pamplona, al Kursaal de Donostia i al Teatro Arriaga de Bilbao. Darrerament ha cantat a l’Auditori de Girona l’oratori Magdalena Penitent de F. Civil i el Requiem de W. A. Mozart, El Rei David de A. Honegger a l’Auditori de Lleida i a l’Auditori Winterhur de Barcelona i, amb l’Ensemble L’Albera, grup guanyador del Concurs de Música Antiga de Sevilla, el programa Strana armonia d’amore, al Festival (a)phònica de Banyoles i al Festival Antiqua 2008 a Castagneto Po, el Dichterliebe de R. Schumann al Festival de Música de Manlleu i el programa Barroc 3.0 a Olot, Osca i Toulouse, entre d’altres.

L’any 2007 va publicar la traducció al català del tractat de Pierfrancesco Tosi, Opinions de cantants antics i moderns, o sigui, observacions sobre el cant florit per l’editorial DINSIC i el 2012 finalitza els seus estudis de Màster en Gestió Cultural.