In one voice: cors joves nacionals de Catalunya, Àustria i Eslovènia

El director letó Maris Sirmais dirigeix els cors joves nacionals de Catalunya, Àustria i Eslovènia en el que serà el concert final de quatre dies de treball conjunt en el marc del festival Europa Cantat, l’esdeveniment coral més important d’Europa.

Programa:

  • Laudate Dominum – Pēteris Vasks (1946)
  • Rivers of light – Ēriks Ešenvalds (1977)
  • Psalmu Burtnīca – Valts Pūce (1962)
  • Atsalums – Jēkabs Jančevskis (1992)
  • Moonlight Sound Design – Raimonds Tiguls (1972)

Concert del CJNC21 a Berga (FeMAP)

El Cor Jove Nacional de Catalunya (CJNC) és un instrument pedagògic i artístic d’excel·lència, nascut per oferir l’oportunitat als millors talents del país de treballar sota la direcció de reconeguts directors nacionals i internacionals. El CJNC l’integren 24 cantants d’entre 18 i 28 anys d’arreu del territori que, com la direcció, es renoven anualment. Enguany, sota la batuta de Pere Lluís Biosca, presenta un programa que gira entorn la música sacra, amb un diàleg entre compositors antics i contemporanis que inclourà obres d’estrena de Joan Magrané i Bernat Vivancos.

Programa:

  • Sicut cervus – Giovanni Pierluigi da Palestrina  (1525-1594)
  • Liber Generationis – Mariona Vila Blasco (1958)
  • Tota pulchra es – Joan Pau Pujol (1550-1626)
  • Dos motets breus – Joan Magrané Figuera (1988)
  • Regina Caeli – Tomás Luís de Victoria (1548-1611)
  • Christe, adoramus te – Claudio Monteverdi (1567-1643)
  • Cantate Domino – Claudio Monteverdi (1567-1643)
  • Alma redemptoris mater – Joan Cererols (1618-1680)
  • Ave maris stella – Joan Cererols (1618-1680)
  • Goigs de Nostra Dona – Bernat Vivancos (1973)

Concert del CJNC21 a Tremp (FeMAP)

El Cor Jove Nacional de Catalunya (CJNC) és un instrument pedagògic i artístic d’excel·lència, nascut per oferir l’oportunitat als millors talents del país de treballar sota la direcció de reconeguts directors nacionals i internacionals. El CJNC l’integren 24 cantants d’entre 18 i 28 anys d’arreu del territori que, com la direcció, es renoven anualment. Enguany, sota la batuta de Pere Lluís Biosca, presenta un programa que gira entorn la música sacra, amb un diàleg entre compositors antics i contemporanis que inclourà obres d’estrena de Joan Magrané i Bernat Vivancos.

Programa:

  • Sicut cervus – Giovanni Pierluigi da Palestrina  (1525-1594)
  • Liber Generationis – Mariona Vila Blasco (1958)
  • Tota pulchra es – Joan Pau Pujol (1550-1626)
  • Dos motets breus – Joan Magrané Figuera (1988)
  • Regina Caeli – Tomás Luís de Victoria (1548-1611)
  • Christe, adoramus te – Claudio Monteverdi (1567-1643)
  • Cantate Domino – Claudio Monteverdi (1567-1643)
  • Alma redemptoris mater – Joan Cererols (1618-1680)
  • Ave maris stella – Joan Cererols (1618-1680)
  • Goigs de Nostra Dona – Bernat Vivancos (1973)

Pere Lluís Biosca

Considerat com un dels directors catalans de música vocal amb més projecció, Pere Lluís Biosca manté una intensa activitat com a director i pedagog de la direcció coral. Es formà a Barcelona amb Mireia Barrera, Josep vila i Pierre Cao i a Hèlsinki amb Matti Hyökki.

La seva discografia, es centra en compositors catalans del barroc; Mir i Llussà i Tomàs Milans amb l’ensemble vocal La Xantria i Joan Cererols amb el Cor de Francesc Valls.

Participa regularment en diversos festivals i cicles de concerts, dirigint repertori que comprèn des del renaixement fins a la música actual.

Fins el 2016 ha estat titular del Cor de Cambra ARSinNOVA de Barcelona, -Premio Nacional de Canto Coral (Gijón 2013)-. Com a director convidat (2015) al Cor de Noies de l’Orfeó Català va oferir diversos concerts dedicats a la música d’Arvo Pärt, rebent consells del mateix compositor. També ha treballat en produccions del Gran Teatre del Liceu preparant les parts corals de diverses òperes. Actualment és director titular del Cor Francesc Valls de la Catedral de Barcelona (des del 2015), del Cor Madrigal de Barcelona (des del setembre del 2019) i professor de direcció a l’Escola Superior del Taller de Músics.