Concert CJNC22 a Pesillà de la Ribera (Pézilla-la-Rivière)

FITXA ARTÍSTICA
Cor Jove Nacional de Catalunya 2022
Marc Díaz, orgue
Lucia Krommer, violoncel
Edwin Garcia, tiroba
Roger Azcona, contrabaix
Manel Valdivieso, director

PROGRAMA
H. SCHÜTZ: Musikalische Exequien, Op. 7
H. SCHÜTZ: Selig sind die Toten, SWV 391
H. SCHÜTZ: So fahr ich hin zu Jesu Christ, SWV 379
J.P. PUJOL: Tristis est anima mea

Concert CJNC22 a Ciutadella

FITXA ARTÍSTICA
Cor Jove Nacional de Catalunya 2022
Marc Díaz, orgue
Lucia Krommer, violoncel
Edwin Garcia, tiroba
Roger Azcona, contrabaix
Manel Valdivieso, director

PROGRAMA
H. SCHÜTZ: Musikalische Exequien, Op. 7
H. SCHÜTZ: Selig sind die Toten, SWV 391
H. SCHÜTZ: So fahr ich hin zu Jesu Christ, SWV 379
J.P. PUJOL: Tristis est anima mea

Concert CJNC22 a Vilanova i la Geltrú

FITXA ARTÍSTICA
Cor Jove Nacional de Catalunya 2022
Marc Díaz, orgue
Lucia Krommer, violoncel
Edwin Garcia, tiroba
Roger Azcona, contrabaix
Manel Valdivieso, director

PROGRAMA
H. SCHÜTZ: Musikalische Exequien, Op. 7
H. SCHÜTZ: Selig sind die Toten, SWV 391
H. SCHÜTZ: So fahr ich hin zu Jesu Christ, SWV 379
J.P. PUJOL: Tristis est anima mea

Concert Magnificat(s) a Cervera

FITXA ARTÍSTICA
Solistes Salvat Beca Bach: Rita Morais, soprano / Cristian Gil-Borrelli, contralt / Daniel Thomson, tenor / Ramiro Maturana, baríton
Cor Jove Nacional de Catalunya (CJNC)
Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC)
Marc Díaz i Daniel Tarrida, orgue
Manel Valdivieso, director

PROGRAMA
J. CH. BACH: Magnificat en Do major, CW E22
C. PH. E. BACH: Simfonia en Si bemoll major, H.658
J. S. BACH: Magnificat en Re major, BWV 243

Concert Magnificat(s) a Torroella de Montgrí

FITXA ARTÍSTICA
Solistes Salvat Beca Bach: Rita Morais, soprano / Cristian Gil-Borrelli, contralt / Daniel Thomson, tenor / Ramiro Maturana, baríton
Cor Jove Nacional de Catalunya (CJNC)
Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC)
Marc Díaz i Daniel Tarrida, orgue
Manel Valdivieso, director

PROGRAMA
J. CH. BACH: Magnificat en Do major, CW E22
C. PH. E. BACH: Simfonia en Si bemoll major, H.658
J. S. BACH: Magnificat en Re major, BWV 243

Concert Magnificat(s) a Barcelona

FITXA ARTÍSTICA
Solistes Salvat Beca Bach: Rita Morais, soprano / Cristian Gil-Borrelli, contralt / Daniel Thomson, tenor / Ramiro Maturana, baríton
Cor Jove Nacional de Catalunya (CJNC)
Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC)
Marc Díaz i Daniel Tarrida, orgue
Manel Valdivieso, director

PROGRAMA
J. CH. BACH: Magnificat en Do major, CW E22
C. PH. E. BACH: Simfonia en Si bemoll major, H.658
J. S. BACH: Magnificat en Re major, BWV 243

Concert Magnificat(s) a Vic

FITXA ARTÍSTICA
Solistes Salvat Beca Bach: Rita Morais, soprano / Cristian Gil-Borrelli, contralt / Daniel Thomson, tenor / Ramiro Maturana, baríton
Cor Jove Nacional de Catalunya (CJNC)
Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC)
Marc Díaz i Daniel Tarrida, orgue
Manel Valdivieso, director

PROGRAMA
J. CH. BACH: Magnificat en Do major, CW E22
C. PH. E. BACH: Simfonia en Si bemoll major, H.658
J. S. BACH: Magnificat en Re major, BWV 243

Aura Gutiérrez

Nascuda a Cartagena de Indias, Colòmbia. Als 12 anys va entrar a formar part del Coro de Comfenalco, sota la direcció d’Edgar Avilán. El 1996 es va revelar la seva inclinació per la música antiga en escoltar per primera vegada la Choral de Notre Dame de París a la Capella del Claustre de Santa Clara. El viu contrast entre l’Ofici de Maitines del Cor de Notre Dame de París i els tambors d’ancestres africans als carrers de la Ciutat Vella, l’ha acompanyat i inspirat a través de tota la seva carrera musical. Va prendre cursos de teoria musical mentre va començar a estudiar Filosofia i Lletres a la Universitat de Cartagena. El seu pas per la Facultat d’Humanitats va quedar interromput per estudiar Canto Lírico amb la mestra Rocío Ríos a la ciutat d’Ibagué, i el 2005, sota la guia dels mestres María Olga Piñeros i Carlos Godoy, va obtenir el seu Diploma en Cant Líric de la Pontifícia Universitat Javeriana de Bogotà.

Va ser seleccionada a la sèrie de “Lunes de los Jóvenes Intérpretes” de la Biblioteca Luis Ángel Arango de Bogotà cantant un repertori consagrat a compositors hispanoamericans (Lleó, Guastavino, Montsalvatge, Galíndez, Mejía, Grenet). Va cantar el personatge de Belinda a “Dido & Aeneas” d’Henry Purcell; Disinganno a “Il trionfo d’il tempo e del Disinganno” de G. F. Händel sota la direcció de Federico Sepúlveda. Ha estat solista amb l’Orquestra de Cambra de la Pontifícia Universitat Javeriana dirigida per Alejandro Zuleta. Solista amb l’Orquestra Simfònica de Colòmbia dirigida per Eduardo Carrizosa; presentant-se al Teatre Colón de Bogotà, Auditori Jorge Tadeo Lozano i a l’Auditori León de Greiff de la Universitat Nacional de Colòmbia.

Ha cantat sota la direcció de Dominique Vellard, Giorgio Paronuzzi, Andrea Marcon, Hervé Niquet, Gabriel Garrido, Anthony Rooley, entre d’altres. Aura va ser cofundadora de l’Ensamble La Boz Galana (labozgalana.com), amb el qual va estrenar el seu primer treball discogràfic “En fiesta tan alegre”, amb nadales de Matías Durango (1636-1698). És membre actiu del Vokalensemble La Cetra de Basilea dirigit per Andrea Marcon. El 2015 va realitzar el seu debut amb el personatge Abra a l’oratori de Vivaldi “Juditha Triumphans” amb el Ballet Basel al Theater Basel.

Fernando Guimarães

Nascut a Oporto, el tenor nominat als Grammy Fernando Guimarães va completar la llicenciatura de cant a la seva ciutat natal i va anar guanyant premis als principals concursos de cant del seu país. Com a guanyador de L’Orfeo International Singing Competition, va cantar el paper protagonista d’aquesta òpera de Monteverdi a Mantova, en el 400è aniversari de la seva estrena, interpretant-lo de nou en l’aclamada nova producció de Robert Carsen per a l’Òpera de Lausanne el 2016. També ha estat premiat al Cesti International Competition for Barque Opera, a Innsbruck.

Guimarães col·labora habitualment amb L’Arpeggiata (Christina Pluhar), Les Talens Lyriques (Christophe Rousset), Capriccio Stravagante (Skip Sempe), Les Muffatti, Al Ayre Español (Eduardo Lopez-Banzo), Concerto Köln, Orquesta Barroca de Sevilla, Pygmalion (Raphäel Pichon), Cappella Mediterranea i Clematis (Leonardo García Alarcón), etc. La seva discografia inclou enregistraments per als segells Virgin, Linn, Alpha, Ricercar, Naxos, Ramée, SWR i Ambronay Editions.

Va cantar el paper principal d’Orphee a “La Descente d’Orphee aux Enfers” de Charpentier amb Les Arts Florissants; una gira europea amb el paper de Noè a l’oratori “Il Diluvio Universale” de Michelangelo Falvetti (Cappella Mediterranea); el paper de Teseo a l’òpera “Elena” de Cavalli, pel Festival d’Aix-en-Provence; els seus debuts a la Philharmonie de Berlín (en un programa de Monteverdi amb la Freiburger Barockorchester) i al Queen Elizabeth’s Hall, a Londres, amb l’Orchestra of the Age of Enlightenment; i el paper de Fenton al “Falstaff” de Verdi amb la Gulbenkian Orchestra (Lawrence Foster). La seva interpretació del paper principal a “Il Ritorno d’Ulisse in Patria” de Monteverdi amb la Boston Baroque li va valdre una nominació als premis Grammy a millor gravació d’òpera del 2015.

Els darrers moments destacats de la carrera de Guimarães inclouen el seu debut amb la Nederlandse Bachvereniging, amb la “Matthäus-Passion” de Bach; el paper de Tamese a l'”Arsilda” de Vivaldi (Collegium 1704/Vaclav Lúks); una nova producció de “L’Orfeo” de Monteverdi al Teatro Regio di Torino; i el seu retorn al paper d’Ulisse en una nova producció aclamada per unanimitat de la companyia australiana Pinchgut Opera.